Sunday, August 4, 2013

siapa ?

jalan jodoh tu memang Tuhan pegang,
kun fa ya kun kata Die, terdiam, terduduk pun aku terima.
aku tak mengharapkan yang sempurna,
cukup sekadar tak membezakan aku dengan mereka.
cukup sekadar kenal baik jahat aku,
cukup sekadar sedar masam aku apa puncanya,
cukup sekadar melebihkan aku depan semua,

sebabnya.
saat kata Tuhan jodoh kita memang berdua,
dan kau tu aku punya,
kau bakal jumpa segala cela aku,
kau bakal impi segala jalan cerita,
dan kau akan lelah dengan setiap manja gila,

aku tak janji untuk kekal jadi sempurna,
tapi aku janji untuk seribu tahun setia,
aku tak janji untuk sampai ke syurga,
tapi aku janji untuk bikin semua teruja melihat kita,
dari ke muda sampai ketua,
dari anak pertama sampai  kecucu tertua.
time tu kau hanya dengar hilai tawa
dan tiada lagi amarah muda
kerna amarah aku hanya pada mereka yang tiada apa-apa
bukan kau yang tertulis buat aku didunia.

No comments:

Post a Comment